Regulamentul de funcţionare a Consiliului Elevilor
Şcolii gimnaziale nr. 13 Timişoara
Scopul CONSILIULUI ELEVILOR şcolii noastre este:
- formarea atitudinilor şi comportamentelor necesare la luarea deciziilor,
- implicarea activă în comunitate şi asumarea responsabilităţilor în contextul democraţiei participative,
- comunicarea eficientă şi relaţionarea pozitivă,
- înţelegerea interdependenţelor dintre abordarea locală şi globală în rezolvarea problemelor comunităţii,
- manifestarea spiritului de implicare, creativitate, flexibilitate şi respect reciproc,
- elaborarea de proiecte pentru obţinerea de finanţări de la primărie sau de la alte instituţii.
Obiectivele generale ale CONSILIULUI ELEVILOR din scoala noastră :
- Crearea unui mediu şcolar curat, primitor, care să le asigure elevilor securitate;
- Promovarea învăţării civismului, eficienţei politice şi a atitudinilor democratice;
- Promovarea încrederii între parteneri şi afirmarea valorilor personale;
- Elevii învaţă cum să ia decizii într-un mod corect şi responsabil, învaţă despre realităţile vieţii;
- Consiliul oferă experienţa personală a unui sistem democratic cu reprezentanţi aleşi;
- Consiliul încurajează cooperarea, utilizează energiile pozitive ale elevilor şi reduc indiferenţa, izolarea şi înstrăinarea acestora faţă de problemele şcolii;
- Consiliul poate constitui un punct de plecare pentru consensul personalului didactic şi al elevilor împotriva actelor antisociale care reduc calitatea vieţii comunităţii;
- Consiliul poate conduce la creşterea motivaţiei elevilor faţă de educaţie;
- Sporirea prestigiului Şcolii gimnaziale nr. 13 Timişoara prin acţiunile şi programele pe care membrii săi le vor desfăşura ;
- Educarea şi sprijinirea spiritului de comunicare la nivelul şcolii în relaţiile profesor-elev-părinte;
- Realizarea unei organizări administrative mai bune prin identificarea intereselor comune şi prin luarea unor decizii care să satisfacă nevoile comune ale elevilor, părinţilor cât şi cele ale profesorilor;
- Depistarea factorilor care generează situaţii conflictuale, negocierea şi medierea lor.
Obiectivele specifice ale şcolii noastre:
- Organizarea de dezbateri, consfătuiri, precum şi alte activităţi similare;
- Editarea, tipărirea şi difuzarea de materiale care au în centru activităţile şi interesele elevilor şcolii noastre;
- CE are ca scop principal îmbunătăţirea activităţii generale din şcoală;
- Creşterea responsabilităţii elevilor faţă de bunurile din şcoală;
- Îmbunătăţirea relaţiilor profesor elev;
- Sesizarea eventualelor disfuncţionalităţi din şcoală şi remedierea acestora;
- Acţiuni caritabile;
- Acţiuni de sprijinire a tinerilor performanţi;
- Activităţi de petrecere a timpului liber;
- Acţiuni de stimulare a potenţialului creativ al fiecărui elev;
- CE are rol consultativ pe lângă CA în problemele legate de procesul instructiv-educativ curricular şi rol de decizie în activităţile extracurriculare (fiecare activitate extracurriculară trebuie să fie coordonată de cel puţin un profesor);
- Activităţile iniţiate de CE nu trebuie să contravină regulamentului de ordine interioară, regulamentului şcolar şi legilor ţării;
Fiecare activitate sau proiect trebuie să fie coordonat de cel puţin un profesor din şcoală . - Periodic va realiza topul elevilor, pe diferite criterii: situaţie şcolară, prezenţă, activităţi extraşcolare, concursuri / olimpiade, etc.
Organizarea şi funcţionarea CE
Reprezentanţii claselor promovează interesul clasei şi cel individual la nivelul Consiliului Elevilor.
Un bun reprezentant al unei clase ar trebui să demonstreze următoarele caracteristici:
- Entuziasm în muncă, vitalitate şi rezistenţă fizică;
- Dispoziţia de a accepta responsabilităţi;
- Abilitatea de a lucra cu oamenii;
- Capacitatea de a transforma un grup într-o echipă;
- Capacitatea de a motiva membrii echipei;
- Capacitatea de a organiza, decide şi stabili priorităţi;
- Personalitate creativă;
- Tenacitate în realizarea sarcinilor;
- Capacitatea de a inspira şi a convinge;
- Responsabilitate socială;
Biroul C.E. este fomat din:
- Preşedinte;
- Vicepreşedinte;
- Secretar;
- Se pot stabili responsabilităţi temporare pentru diferite activităţi sau proiecte iniţiate de CE;
Structura de conducere a CE se validează de Consiliul de administraţie;
Întrunirile sunt lunare şi sunt aduse la cunoştinţa CA.
- Consiliul elevilor îşi desfăşoară activitatea pe baza unui plan semestrial propus de birou şi aprobat de C.E. şi a unui grafic de întruniri (problematica şi data). Aceste documente vor fi transmise în copie Consiliului de Administraţie al şcolii.
- La întrunirile Consiliului şi biroului se întocmesc procese verbale.
Presedinte al Consiliului Elevilor, Andreea Oprisescu
Vicepresedinte al Consiliului Elevilor, Francesca Drăgut
Responsabil al Consiliului Elevilor, prof. Nica Daniela.